سه دستگاه غربالگری بینایی و شنوایی به بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

محمود ابراهیمی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری در آیین اهدای سه دستگاه غربالگری بینایی و شنوایی به بهزیستی استان که به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد، افزود: این دستگاه‌ها به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای خدمت‌رسانی به کودکان سه تا شش سال تهیه شد و در اختیار بهزیستی استان قرار گرفت.

وی افزود: این ستاد، برنامه‌های سلامت‌محور و طرح‌های مختلفی را با همکاری سازمان بهزیستی در دستورکار قرار داده است که اجرای طرح مثبت حرکت ۱ و ۲، توزیع ویلچر و تامین و اهدای تجهیزات توانبخشی از جمله این طرح‌هاست.


بیشتر بخوانید


مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه با اشاره به اینکه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله ویژه کودکان سه تا شش سال برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال بیش از ۱۸ هزار کودک در این طرح مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۷۰۰ کوردک به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

وی از همه خانواده‌های دارای کودکان این رده سنی درخواست کرد: فرزندان خود را به مراکز بهزیستی سراسر استان و پایگاه‌های سنجش وغربالگری بینایی ارجاع دهند.

سلیمانی ادامه داد: سه تا شش سال سنین طلایی طرح شناسایی تنبلی چشم است و در صورتی که کودک دارای مشکل بنیایی باشد و همین سنین درمان نشود، ممکن است به مشکلات عیوب انکساری و نابینایی دچار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار