سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کامل نوار غزه را ناقض قوانین بین المللی دانست.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از عملیات دردناک نیرو‌های حماس در هفتم اکتبر، از محاصره کامل نوار غزه و قطع ورود آب، برق، و مواد غذایی به این منطقه خبر داده اند. این مسئله گرچه با بی تفاوتی کشور‌های غربی مدعی حقوق بشر همراه بوده است، اما نهاد‌های بین المللی می‌کوشند هر طور که شده این محاصره را بشکنند. 

به گزارش تله تریدر، راوینا شامداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد محاصره نوار غزه از سوی اسراییل می‌تواند یک جنایت تحت قوانین بین المللی در نظر گرفته شود. 

وی در این باره تاکید کرد: ما نگران هستیم دستور اسراییل برای تخلیه یک میلیون و یکصدهزار فلسطینی از شمال نوار غزه، در کنار اعمال تحریم‌های گسترده آب، برق، مواد غذایی، و اقلام پزشکی به این منطقه به عنوان تخلیه موقت قانونی تلقی نشده و به منزله انتقال اجباری غیرنظامیان برخلاف قوانین بین المللی باشد. 

براساس اعلام سازمان ملل، اگر در چارچوب یک حمله گسترده به جمعیت غیرنظامی، این امر منجر به اخراج و یا انتقال اجباری آن‌ها شود، این موضوع جنایت علیه بشریت است. 

از هفته گذشته کابینه رژیم صهیونیستی اقدام به محاصره کامل نوار غزه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت کرده است. تل آویو می‌گوید اجازه ورود آب، اقلام خوراکی، برق، و تجهیزات پزشکی را به منطقه نمی‌دهد و از خروج غیرنظامیان از مرز رفح نیز جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
بی صفت های کثیف فقط حرف میزنید چون تمام ثروت شما از همین یهودی های کثیف تر از خوتون هست
مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۰۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
فقط همین. در جنگ روسیه و اوکراین چه چیزیهایی علیه روسیه صادر کردید در حالی که جنگ بین نظامیان بود، ولی انگار مسلمانان غیر مسلح جز ملل جهان نیستند،
بله کشته شدن یک یهودی برای سازمان ملل دردناکتر از کشته شدن هزاران مسلمان و غیر یهودی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
بله خودتون اجازه میدید .بعد نقض میکنید .
آخرین اخبار