مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد لزوم بر نقشه راه‌آب مشهد با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط به عنوان راهکاری برای تعادل‌بخشی و توسعه در این حوزه تأکید کرد.

ناصر صداقت مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد گفت: عبور از ساختار آسیب‌پذیر در موضوع آب شهر مشهد، توجه به وضعیت فعلی و ایجاد نگاهی قابل دستیابی به آینده توسط تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران شهری را می‌طلبد و برای این موضوع باید متغیر‌های توسعه سرزمینی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و سیاست‌گذاری‌های کلان یک منطقه یا حتی کشور مشخص باشد.

او ضمن اشاره به موضوع شرایط بحرانی آب مشهد، افزود: موضوع آب شهر مشهد بیشتر از گذشته نیازمند برنامه مدیریتی و جامع با همکاری دستگاه‌های مرتبط است، افزایش سطوح زیرکشت در منطقه‌ای با اقلیم خشک، توسعه شهر مشهد بیش از توان اقلیمی منطقه، حفر چاه‌های غیرمجاز و مجاز بیشتر از توان آبخوانی، همگی نشانگر بحران آبی این دشت است.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد در خصوص تدوین نقشه راه تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب مشهد ادامه داد: جامع‌نگری و توجه به برنامه‌های توسعه بلندمدت در موضوع آب با تمرکز بر پیوند‌های انرژی، کشاورزی و محیط زیست راهکاری است که ما را در عبور از شرایط موجود یاری می‌کند، در این خصوص لازم است با همکاری و مشارکت همه بخش‌ها به سوی تدوین نقشه راهی جامع برای دشت مشهد و حوزه کشف‌رود گام برداشت تا بتوان سندی برای بهبود و تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب این دشت تنظیم کرد.

صداقت بیان کرد: هدف شهر دوستدار آب این است که ضمن حفظ آب و محیط زیست شهری با همت همه نهادها، بتواند بهبود شرایط زیست شهری را برای مجاوران و زائران حضرت ثامن الائمه (ع) فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.