رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: به منظور صیانت از منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی، امسال ۸۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به مسدود شدن ۸۱۵ حلقه چاه غیرمجاز نیمه نخست امسال در استان گفت: این امر با توجه به کاهش ذخایر آبی و به منظور صیانت از منابع طبیعی و سفره‌های زیرزمینی، در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این رقم تا پایان امسال باید به ۲ هزار حلقه چاه مسدود افزایش یابد، افزود: در ادامه روند مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در سطح استان به دادستان‌های حوزه‌های قضایی دستور داده شده تا ضمن نظارت و صدور دستورات لازم، شرکت آب منطقه‌ای را در این امر پشتیبانی کنند.

عتباتی اضافه کرد: بر اساس برخی آمار‌ها ۵۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که تعداد ۲۰ هزار حلقه مربوط به سال‌های پیش از ۱۳۸۵ بوده و طبق قانون برای آن‌ها تا حدی مجوز صادر می‌شود.

به گفته رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی، برداشت غیرمجاز آب از این چاه‌ها، سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب بوده و در دوره ۳۰ ساله حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب از آن‌ها برداشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.