۱۱۰ مالک مسکن مهر ناایمن سمنان برای زمین جایگزین ثبت‌نام کردند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از نام‌نویسی ۱۱۰ نفر از مالکان این واحدها در سامانه راه و شهرسازی برای تحویل زمین خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۵۴ نفر برای دریافت وام سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه اقدام کردند و از این تعداد ۲۷ نفر این وام را دریافت و خانه‌هایشان را تخلیه کردند.

محمد حمیدی با اشاره به تقسیم شدن سه میلیارد ریال وام قرض الحسنه به ۲ بخش، ادامه داد: ۲۷ نفر از ۵۴ نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سه میلیارد ریال را دریافت کردند و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حساب بانکی افراد مسدود است و امکان برداشت تا زمان تخلیه خانه و تحویل کلید به اداره‌کل راه و شهرسازی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به هر یک از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت واگذار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد: ۳۳۶ خانوار در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن در مسکن مهر سمنان ساکن هستند که ساکنان این واحدها باید تخلیه کنند.

حمیدی گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، تخلیه تمامی واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود.

 بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد در قالب مسکن مهر سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ ساخته شد که طبق بررسی و اعلام نظر نهایی سه مرجع کارشناسی، امکان مقاوم‌سازی آنها نیست.

بررسی ناایمن بودن برخی خانه‌های مسکن مهر سمنان در دستگاه قضا مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت طبق حکم دادگاه پیمانکار به عنوان مجری طرح موظف به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها شد و به هیچ وجه تخریب مطرح نبود، اما با گذشت زمان و انفعال پیمانکار برای مقاوم‌سازی، ترک‌های ساختمان‌ها به مرور زمان تا حدی رسید که شورای فنی استان سمنان به منظور رفع مشکلات ورود کرد و ساختمان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

نظر شورای فنی استان سمنان این بود که امکان مقاوم‌سازی نیست و به این نظریه اکتفا نشد و از مرکز تحقیقات ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی دعوت شد تا درباره ایمنی ساختمان قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان نظر کارشناسی دهند که آنها نیز به صورت کتبی اعلام کردند خانه‌ها قابل مقاوم‌سازی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۳:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
ما که مستاجر هستیم و بچه داریم 2 ساله مسکن ملی ثبت نام کردیم هنوز حسابم برامون بازنشده فقط تایید نهایی شدیم پیگیری هم ک میکنیم هی امروز فردا میکنند
United States of America
علی
۱۳:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
خاک بر سرتان ما که مستاجر هستیم و بچه داریم 2 ساله مسکن ملی ثبت نام کردیم هنوز حسابم برامون بازنشده فقط تایید نهایی شدیم پیگیری هم ک میکنیم هی امروز فردا میکنند