فرمانده پلیس‌راه بردسکن گفت: جاده بردسکن به سبزوار یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های خراسان رضوی است، اما توجهی برای رفع مشکلات آن از سوی متولیان نمی‌شود.

حسن شاکری فرمانده پلیس‌راه بردسکن از وقوع ۱۱ فقره تصادف منجر به فوت طی شش ماهه اول امسال در حوزه استحفاظی پلیس‌راه این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه در این حوادث ۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه از این تعداد تصادف ۸ مورد آن در محور‌های اصلی و سه فقره آن در محور‌های روستایی بوده است، افزود: همچنین از این ۱۱ فقره تصادف ۴ فقره آن مربوط به موتورسواران به عنوان مقصر اصلی این حوادث بوده‌اند.

فرمانده پلیس‌راه بردسکن با انتقاد از اینکه هر چند روزانه ۴۰۰۰ خودرو سبک و سنگین از این محور تردد دارند، اما همچنان به عنوان راه فرعی معرفی شده است، ادامه داد: جاده بردسکن به سبزوار به لحاظ زیرساختی با مشکلات بسیاری مواجه است.

شاکری با تأکید بر اینکه محور بردسکن به سبزوار از راه فرعی درجه یک باید به جاده اصلی ارتقا پیدا کند، بیان کرد: این محور از نظر زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه است.

او بر تسریع رفع نقاط حادثه‌خیز، مشکلات زیرساختی و در نهایت دو بانده کردن محور بردسکن به سبزوار و بردسکن به خلیل‌آباد تصریح کرد: جاده بردسکن به سبزوار یک محور ترانزیتی و پرترافیک و یکی از راه‌های مهم و متصل کننده جنوب به شمال کشور است.

فرمانده پلیس‌راه بردسکن با اعلام اینکه بیش از ۳۰ درصد تصادفات حوزه پلیس‌راه شهرستان بردسکن در محور بردسکن به خلیل‌آباد و ۴۵ درصد تصادفات فوتی مربوط به جاده بردسکن به سبزوار است، تاکید کرد: اختلاف سطح اسفالت به خصوص در دو گردنه البلاغ ششتمد و بیجورد بردسکن، یکی از نواقص عمده این جاده است.

‌شاکری اظهار کرد: اختلاف سطح آسفالت و نبود شانه خاکی موجب مسدود شدن جاده در زمان ریزش کوه و بارش برف می‌شود.

او با اعلام اینکه کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در محور بردسکن به سبزوار منجر به وقوع تصادف و واژگونی خودرو می‌شود، افزود: این محور دارای شیار‌ها و چاله‌های بسیاری است که باید به صورت اساسی رفع شود.

فرمانده پلیس‌راه بردسکن ادامه داد: علیرغم اینکه محور‌های این شهرستان به خصوص بردسکن به سبزوار یکی از راه‌های بحرانی و خطرساز در استان به شمار می‌رود، اما متأسفانه در حوزه استحفاظی پلیس‌راه بردسکن حتی یک کیلومتر راه دو بانده نداریم.

برچسب ها: جاده ، حادثه خیز ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.