حدود ۲۵ درصد از مبتلایان به سل در خراسان رضوی اتباع خارجی هستند

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: ۲۵ درصد مبتلایان به سل اتباع خارجی و بیشتر در حاشیه شهر مشهد هستند.

زهرا نهبندانی رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون نرخ ابتلا به سل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان رضوی، چهار و سه دهم در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که از میانگین کشوری بالاتر است.

او افزود: علت بالا بودن نرخ بروز سل در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به میانگین کشوری، حضور جمعیت شناور اتباع به ویژه اتباع افغانستانی است، ولی این نرخ از برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند سیستان و بلوچستان، زابل و گلستان کمتر است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میانگین نرخ ابتلا به سل در کشور هشت و نیم در صد هزار نفر جمعیت است که این میزان در مناطق زیر پوشش دانشگاه، ۱۲ و هشت دهم در صد هزار نفر جمعیت گزارش شده است.

نهبندانی با اشاره به پراکندگی جغرافیایی بیماران مبتلا به سل در حاشیه شهر مشهد و محل‌های تجمع اتباع خارجی بیان کرد: میزان ابتلا به سل در کشور‌های همسایه پاکستان و افغانستان به ترتیب ۱۸ و ۱۲ برابر بیشتر از ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.