مصر: اسراییل در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه همکاری نمی‌کند

قاهره از عدم همکاری رژیم صهیونیستی با مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات هفتم اکتبر نیرو‌های فلسطینی که شکست مفتضحانه اطلاعاتی سنگینی برای تل آویو محسوب می‌شد عملیات نظامی علیه نوار غزه را آغاز کردند. محاصره کامل غزه از جمله اقدامات اسراییل بود که با واکنش منفی بین المللی مواجه شد و تلاش‌ها برای شکستن این محاصره همچنان ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد اسراییل برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و خارج کردن شهروندان خارجی از این منطقه همکاری نمی‌کند و این امر منجر به دپو شدن صد‌ها تن کمک در خاک این کشور شده است. 

قاهره تاکید دارد گذرگاه رفح، تنها محل عبور زمینی نوار غزه با دنیای خارج اکنون به طور رسمی بسته نیست، اما حملات هوایی رژیم صهیونیستی مانع از فعالیت آن شده است. 

سامح شکری، وزیر خارجه مصر با اعلام اینکه صحبت با تل آویو در این زمینه بی ثمر بوده است، خاطر نشان کرد: اکنون نیاز فوری برای التیام رنج‌های غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه وجود دارد. تاکنون طرف اسراییلی گام‌های لازم برای بازکردن گذرگاه رفح از سمت غزه به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه و خروج شهروندان خارجی را انجام نداده است. 

مقامات آمریکایی امیدوار بودند گذرگاه رفح اواخر روز دوشنبه برای چند ساعت بازگشایی شود. کاخ سفید می‌گوید امید‌ها برای بازگشایی این گذرگاه بر باد رفته است. 

استفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این باره می‌گوید: جنگ باعث شده است ارسال کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح بسیار دشوار شود. باید سازوکاری در این زمینه وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
به رژیم موقت صیهونیستی چکار داری؟تو با غزه هم مرز هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
در کمک به غزه که شکی نیست و همه با جون و دل کمک میکنند ولی لطف کنید توضیح بدید اینهمه کالا که دپو شده و نمیتونن به دست فلسطینی ها برسونن چرا تو مدارس به بچه ها گفتند آب معدنی بیارید میخوایم برای غزه ارسال کنیم؟
وقتی اینهمه کالا اونجا هست و نمیشه به غزه ارسال کرد این کار مدارس چه معنی میده و آیا اینهمه آب معدنی که جمع میشه بعد سرازکجا درمیاره؟
یا اینم به خاطر مافیاست یا فروش بیشتر کارخانه های آب معدنی !!!
آخرین اخبار