جشن آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان جدیدالورود دختر دانشگاه قم

بر اساس یک آیین هر ساله در دانشگاه قم، جشنی ویژه دانشجویان جدید الورود دختر صبح امروز در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس یک آیین هر ساله در دانشگاه قم، جشنی ویژه دانشجویان جدید الورود دختر صبح امروز در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد و دانشجویان با سلسله مراتب و فضا‌های آموزشی، اداری و رفاهی دانشگاه آشنا شدند.

به گفته حمید فرجی کارشناس مسئول خدمات آموزش و پذیرش دانشگاه قم مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ نفر دانشجو در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه قم قبول شدند که در مجموع هزار و ۷۶۷ نفر پذیرش نهایی شدند و ثبت نام کردند.

کارشناس مسئول خدمات آموزش و پذیرش دانشگاه قم گفت: از این تعداد ۹۷۲ نفر در مقطع کارشناسی پذیرفته شدند که ۵۴۲ نفر آن‌ها زن و ۴۳۰ نفر مرد هستند.

فرجی از پذیرش بیش از ۵۶۰ دانشجوی غیر بومی در دانشگاه قم خبر داد و گفت: برای همه این افراد خوابگاه در نظر گرفته شده است.

کارشناس مسئول خدمات آموزش و پذیرش دانشگاه قم همچنین از افزایش ۶ رشته تحصیلی ویژه فرهنگیان از جمله آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش زیست شناسی در مقطع کارشناسی در سال جدید در دانشگاه قم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳ رشته فعال در مقطع کارشناسی، ۱۱۰ رشته فعال در مقطع ارشد و ۵۰ رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه فعال است.

دانشگاه قم در اواخر سال ۱۳۵۸ بر اساس تصویب شورای انقلاب اسلامی، زیر نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحت عنوان «مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب قم» تأسیس گردید و در سال ۱۳۵۹ رسماً اقدام به پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی علوم قضایی و دبیری الهیات از بین طلاب دوره سطح حوزه علمیه نمود که در تاریخ ۱۳۷۶/۳/۳۱ با تصویب شورای گسترش آموزش عالی مدرسه عالی تربیتی و قضایی طلاب به «دانشگاه قم» تغییر وضعیت داد و این مجموعه با ۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری تخصصی فعالیت خود را ادامه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار