رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: نظارت بر کشتار ۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست امسال در این شهرستان انجام شد.

 

میلاد عامری رئیس اداره دامپزشکی رامشیر  گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۹۰۰ مورد بازرسی و نظارت بهداشتی کارشناسان اداره دامپزشکی رامشیر از مراکز نگهداری و عرضه فر آورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انجام شد.

او افزود: در این رابطه بیش از ۶۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل اتمام تاریخ انقضاء و غیر قابل مصرف بودن انسانی توسط کارشناسان دامپزشکی معدوم شدند.

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر  با اشاره به نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتار بیش از ۴ هزار راس دام سبک و بیش از ۲۳۰ راس دام سنگین در کشتارگاه دام، ادامه داد:  از این مقدار دام کشتار شده بیش از ۸۵ تن گوشت قرمز استحصالی و مورد تایید دامپزشکی تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

آقای عامری با اشاره به خارج کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه‌بندی آن در محیط مغازه مرغ فروشی و نبود نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه از شهروندان خواست از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه‌های مرغ فروشی جدا خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی با همه توان در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود فعالیت دارد، از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور را تنها از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند و گزارش تخلفات بهداشتی در همه مراکز را با شماره تلفن ۰۶۱۴۳۵۹۲۲۳۱ درمیان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.