معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:در آیینی از ۳۳ نفر از منتخبان جشنواره‌های الگو‌های برتر تدریس و همچنین دبیرخانه‌های آموزشی برتر کشور تجلیل شد.

محمد جمالی آرند گفت: این موفقیت‌های بزرگ حاصل اراده، دانش افزایی، تلاش و همفکری و برنامه ریزی درست و صحیح معلمان و عوامل اجرایی حوزه آموزش متوسطه استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وضعیت روند آموزش نیاز به آسیب شناسی و برنامه ریزی اصولی دارد گفت:کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی، نداشتن شناخت کافی و مناسب دانش آموزان و خانواده‌ها از هدایت درست تحصیلی فرزندان و همچنین عواملی اجرایی حوزه آموزش ادارات و مدارس و از همه مهمتر عدم هدایت تحصیلی درست و اصولی دانش آموزان از جمله دلایل پایین بودن کیفیت آموزش در استان است که با کمک خانواده‌ها این روند می‌تواند تغییر به مطلوب شود.
 
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه معلمان و سرگروه‌های آموزشی، هدایت درست تحصیلی دانش آموزان و ترغیب آنان به رشته‌های فنی و حرفه ای، احیا رشته‌های رو به زوال در استان از جمله رشته ریاضی و کار و دانش را از مهمترین اقدامات حوزه آموزش متوسطه برای ارتقا و کیفیت بخشی به آموزش استان برشمرد و افزود: تغییر نگاه خانواده‌ها از رشته‌های تجربی و انسانی به رشته‌های ریاضی، فنی و حرفه‌ای و کارو دانش از دیگر اقدامات مهم حوزه آموزش متوسطه برای ارتقا و کیفیت بخشی به روند آموزش بود.
 
جمالی آرند با بیان اینکه روند آموزش در استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داردگفت: تحقق این مهم نیازمند دانش افزایی، تعامل و هم فکری دست اندرکاران حوزه آموزش اعم از ادارات، سرگروه‌های آموزشی، معلمان و همراهی خانواده‌ها است.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این آیین معلم را پایه گذار و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در چارچوب سند تحول بنیادین دانش آموزان را به حیات طیبه الهی برسانیم.
 
سید جلال رحیمی، کلید ترسیم آینده‌ای روشن و درخشان برای کشور و استان را در دست معلمان دانست و افزود: معلمان موتور محرک نوید بخشی و امیدآفرینی در بین نسل‌های امروز و فردا و کارخانه انسان سازی در جامعه ایران اسلامی هستند.
 
وی دانش آموزان را سرمایه‌هایی گران‌بها در مکتب معلمان برشمرد و گفت:باید به رشد و تربیت صحیح و اصولی آنان منطبق بر موازین الهی و ایرانی اسلامی مسئولیت پذیر باشیم.
 
در این مراسم برخی از سرگروه‌های آموزشی مقاطع تحصیلی متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء کیفیت آموزشی در سطح استان ارائه کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.