مدیرکل دفتر امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید پسته بر اساس تولید ۳۹۰ هزار تن انواع پسته از سطح ۵۵۰ هزار هکتار باغات کشور برآورد می‌شود.

سالم پور مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در ستاد پسته استان یزد که در شهرستان خاتم برگزار شد،گفت: تولید پسته  امسال  ۸۰ درصد رشد داشته است. 

او افزود: این افزایش بر اساس تولید ۳۹۰ هزار تن انوع پسته از سطح ۵۵۰ هزار هکتار باغات کشور برآورد می‌شود.

سالم پور با اشاره به بازدید از باغ‌های پسته این شهرستان تصریح کرد: گرچه استان یزد تنها ۱۱ درصد از باغ‌های پسته کشور را به خود اختصاص داده، اما ۲۰ درصد از پسته کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: شهرستان خاتم به عنوان قطب کشاورزی استان یزد توانسته با مدیریت و آبدهی خوب کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی، بهترین و بی نظیرترین باغ‌های پسته را در خود جای داده است.

سالم پور ادامه داد: کشاورزان شهرستان خاتم در سال جاری توانستند بالاترین میزان تولید پسته را به ثبت رسانده و ۱۵ تن برداشت کنند.

او استفاده از روش‌های جدید را لازمه حفظ و توسعه باغ‌ها برشمرد و از حمایت در تامین سوخت مایع مورد نیاز باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی خبر داد.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که جشنواره پسته به منظور انتقال تجربه‌ها و گسترش گردشگری، سال آینده در خاتم برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.