رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد.

محسن حسین‌میرزایی با اشاره به ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته اظهار داشت: برابر قانون از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان فرآیند ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات، ثبت‌نام باید به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود و کسانی که پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند و از مراجع ۶ گانه گواهی تأیید مدارک خود را دریافت کرده باشند و از طرف وزارت کشور هم کد پیگیری برای آن‌ها ارسال شده است، می‌توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ثبت نام نهایی انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه افزود: داوطلبان بعد از ورود به سامانه، باید پرسشنامه‌ای را که حاوی اطلاعات شخصی، سوابق علمی، شغلی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی داوطلب است تکمیل کنند و به دلیل زمان‌بَر بودن تکمیل پرسشنامه، لازم است مدارک مرتبط خود را آماده کنند و با دقت این پرسشنامه را تکمیل کنند، زیرا امکان ویرایش برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بند ۹ ماده ۳۱ قانون جدید انتخابات، در پرسشنامه گواهی مورد تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی، نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر پنج سال فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی در نهاد‌های دولتی یا غیر عمومی باید ارائه شود و متقاضیان دقت داشته باشند که فایل پنج سال فعالیت و گواهی سوابق خود را از دستگاه‌های ذیربط اخذ و در گزینه مربوط آن را بارگذاری کنند.

به گفته وی، همچنین در پرسشنامه باید شماره حساب غیر تجاری درج شود که مربوط به قانون شفافیت و به نوعی مبنای رصد و کنترل نظارتی بر امر هزینه‌های داوطلبان در انتخابات است و در قانون جدید بر آن تاکید شده است لذا داوطلبان آمادگی داشته باشند تا شماره حساب غیرتجاری خود را در سامانه بارگذاری کنند و همه مصارف مربوط به انتخابات در این شماره حساب غیرتجاری رصد خواهد شد.

حسین‌میرزایی در خصوص امکان تغییر حوزه انتخابیه اظهار داشت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت‌نام نهایی وجود دارد و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار