ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنشست مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: مهمترین رکن در دانشگاه آموزش و مهمترین رکن آموزش، اساتید فرهیخته و نخبه حاضر در آن هستند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اساتید را تجدید ناپذیر دانست و افزود: باید قدر اساتید فرهیخته، نخبه در نظام سلامت را که تکرار نشدنی هستند، دانست.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی از اقدامات در راستای نگهداشت اساتید و نخبگان علمی کشور، گفت: یکی از این اقدامات برداشتن سقف دریافتی اساتید و اعضای هیئتعلمی بود که بارقههای امید را در اعضای هیئتعلمی تماموقت جغرافیایی بهویژه اساتید جوان ایجاد کرد.
باقری فرد دغدغههای مطروحه مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دغدغهای مشترک و قابلحل دانست و گفت: این مشکلات و چالشها با تعیین اولویت و تخصیص بودجهها قابلحل است.
وی با تقدیر از پیشرفت طرحهای عامالمنفعه سلامت ازجمله دانشکده پزشکی و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت، گفت: این طرحها پیشرفت خوبی در استان دارند و وزارت بهداشت مصمم بر حمایت از طرحهای نیمهتمام جهت بهرهبرداری مردم است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تغییر فرایندها و اثربخشی در امور تأکید کرد و گفت: روند خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغازشده و امیدواریم این سطح پیشرفت در دانشگاه با تعامل همه ارکان درون و برونسازمانی، تداوم داشته باشد.
دکتر باقری فرد با اشاره به شمار بالای شهدای مدافع سلامت در گیلان، گفت: این تعداد شهید در راه خدمت به مردم نشاندهنده اوج خدمتگزاری به مردم در عرصه سلامت است.
وی از آمادگی وزارت بهداشت پیرامون ارائه مجوز راهاندازی رشتههای تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این دانشگاه هم در سطح ارائهدهندگان آموزش و هم آموزش دریافتکنندگان در سطح بالایی قرار دارد و هر رشتهای که مورد تقاضا باشد یقیناً با موافقت وزارت متبوع همراه خواهد بود.
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه کارتهای ویژه اساتید و اعضای هیئتعلمی در کشور خبر داد و گفت: این کارت برخی از خدمات رفاهی موردنیاز اعضای هیئتعلمی را ارائه میکند.
باقری فرد با اشاره به حضور هزاران نفر از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل خارج از کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای بینالمللی سازی ظرفیت بسیار خوبی در پذیرش این دانشجویان خارجی دارد.
گفتنی است در این نشست تعدادی از مدیران گروههای آموزشی دانشگاه نیز به بیان دیدگاهها، نظرات، چالشها و راهکارها جهت توسعه و ارتقای نظام آموزش پزشکی در گیلان پرداختند.