همدان با تلاش‌های خالصانه استاندار و اعضای ستاد اقامه نماز در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از استان‌های برتر شناخته شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور روز شنبه در شورای اقامه نماز همدان با اشاره به اینکه عملکرد این استان از حیث کسب توانایی لازم و دستیابی به نتیجه مطلوب در فعالیت‌های استانی مانند برگزاری جشنواره اذان منتظران موفق و شایسته قدردانی است، گفت: استاندار همدان از ابتدای شروع به خدمت با تمام توان پای کار ترویج فرهنگ اقامه نماز ایستاده است تا جایی که از وی درخواست شد به‌عنوان مدیر این ستاد در تهران خدمت رسانی کند.

سید احمد زرهانی اصلی‌ترین میدان عمل در اقامه نماز را دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: ورود ۱۲۵ عالم دینی از دستگاه‌های اجرایی استان همدان به مدارس در راستای ترویج فرهنگ نمازخوانی اقدام راه گشایی است.

او گفت: اکنون دشمن از همه امکانات برای استحاله فکری نسل نو، محو فرهنگ اقامه نماز و کمرنگ شدن آموزه‌های اسلام استفاده می‌کند و بر همین اساس باید امکان مواجهه و رویارویی عالمان دینی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل نو و نوجوانان فراهم و در این خصوص روشنگری شود.

سید احمد زرهانی افزود: به همت استاد قرائتی بیش از ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه نماز تالیف شده و همچنین کتاب‌های زبان روز در این زمینه برای کودکان، نوجوانان، معلمان، مربیان تالیف شده و هفت دوره آموزشی برای والدین و معلمان طراحی شده است.

زرهانی گفت: صدا و سیما در زمینه تعلیم مفاهیم نماز می‌تواند اثربخش باشد و مانند دانشگاه عمل کند.

این مسوول تصریح کرد: در ۲۹ اجلاس نماز ۲۹ پیام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده که اگر به آن‌ها عمل می‌شد امروز در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

زرهانی آموزش مفاهیم نماز در هفت سال اول و دوم زندگی را بسیار اثربخش و ماندگار دانست و افزود: آموزش و پرورش باید آموزش نماز در این سنین را باید مورد اصلاح و بازنگری قرار دهد و نباید فراموش کرد آموزه‌های نماز با زبان شعر سرود و در پیش دبستانی بسیار راه گشا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.