رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ رشته تخصصی، فوق تخصصی و عمومی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت : در دولت سیزدهم حدود ۲۰ رشته جدید به رشته‌های تحصیلی دانشگاه و مورد نیاز استان اضافه شد.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اعلام اینکه تقریبا تمام رشته‌های تخصصی را در این دانشگاه تربیت می‌کنیم، گفت : در رتبه بندی وزارت بهداشت جزو دانشگاه‌های سرآمد کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در پذیرش دانشجویان خارجی جایگاه خوبی در کشور داریم، گفت: اکنون ۶۷۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل علم می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با یادآوری اینکه در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد، دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از تهران قرار دارد، تصریح کرد: از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان و محصولات دارو و تجهیرات تولید شده استان دوم کشور هستیم و برخی از محصولات و تجهیزات پزشکی فقط در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

محمدی اضافه کرد: در حوزه پژوهش و تولید علم پس از دانشگاه‌های تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز، دانشگاه ششم کشور هستیم.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت نیز در اکثر شاخص ها، دارای درصد‌های خوبی در کشور هستیم و در اجرای طرح پزشک خانواده شهری به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دولت، رتبه اول را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حوزه درمان بیشتر اعمال جراحی و خدمات درمانی در استان انجام می‌شود و حتی استان‌های همجوار را زیر پوشش قرار می‌دهیم.

محمدی با بیان اینکه در حوزه تشخیص سرطان یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور در استان کرمانشاه به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزار میلیارد تومان هزینه شده و غرب کشور را پوشش خواهد داد.

وی افزود: در حوزه پیوند استخوان نیز یکی از موفق‌ترین مراکز پیوند مغز استخوان را در کشور داریم.

وی گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته؛ امکاناتی که در حوزه سلامت استان وجود دارد شایسته مردم کرمانشاه نیست از دیگر سو هنوز با کمبود‌هایی در حوزه بهداشت و درمان از نظر امکانات، تجهیزات و کمبود متخصص برخی رشته‌ها مواجهیم و تلاش می‌کنیم این امکانات را توسعه دهیم و خدمات بهتری را در این حوزه به مردم استان ارائه نمایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.