وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که طالبان آماده است تا هزینه بخش افغانستان پروژه تاپی را بپردازد.

 

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم درباره روند کار پروژه تاپی گفت اکنون امنیت در کشور تأمین است و طالبان کار استملاک زمین‌های مسیر پروژه تاپی را نیز حل کرده است.

این در دو سال پسین بارها از آغاز کار پروژه تاپی در افغانستان سخن گفته شده؛ اما کار عملی این پروژه تاکنون آغاز نشده است.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت: «ترکمنستان در بخش حمایت سهم خود را دارد، افغانستان و کشورهای دیگر هم از جمله پاکستان و هندوستان هم سهم خود را دارند. ما آماده هستیم که هر وقت کار آغاز شود حمایت کنیم.»

همچنین ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «پروژه تاپی یکی از پروژه‌های حیاتی برای کشور ما و شما است. افغانستان آمادگی کامل خود را برای آغاز کار این پروژه دارد، ولی شما می‌دانید که پروژه مربوط به چهار کشور است، لازم است آن‌ها هم آماده باشند.»

اتاق صنایع و معادن به این باور است که برای رشد اقتصادی و فراهم‌سازی زمینه کار برای شهروندان کشور، نیاز است تا پروژه‌های بزرگ به ویژه پروژه تاپی کارش آغاز شود.

پروژه تاپی [لوله گاز] از ترکمنستان آغاز و با گذشتن از خاک افغانستان و پاکستان به هند می‌رسد که با عملی شدن این پروژه، در کنار فراهم شدن زمینه‌ی کار به هزاران نفر، افغانستان بیش از۴۰۰ میلیون دالر در هر سال بدست میاورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار