سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت : مرز بین مرگ و زندگی در موتورسواری استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در حین موتورسواری و گذاشتن این وسیله مهم بر سر است .
او بیان کرد : آمارها حکایت از این دارد که اگر کلاه ایمنی بر سر موتورسوار باشد و حتی استاندارد آن هم پایین باشد باز هم درصد آسیبدیدگیهایی که به سر و گردن وارد میشود را کاهش میدهد .
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: جنس کلاه استاندارد باید از فیبر کربن باشد چرا که لایه خارجی کلاه باید از ورود اجسام به داخل جلوگیری کند و ضربات را به خوبی گرفته و خنثی نماید. وزن کلاه استاندارد باید بین یک کیلو و سیصد گرم تا یک کیلو ششصد گرم باشد چرا که اگر بیشتر باشد به گردن فشار وارد میکند و موتورسوار پس از دقایقی احساس سنگینی و خستگی و گردن درد میکند .
سرهنگ جوانبخت افزود: طلق کلاه ایمنی استاندارد باید کاملا شفاف و ضد خش باشد و عایق صدا در مقابل باد داشته و زاویه دید جانبی باید ۱۰۵ درجه و از بالا ۷ درجه باشد.
وی گفت : همچنین یک کلاه استاندارد باید دارای دریچه تهویه هوا باشد تا هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد.
سرهنگ جوانبخت بیان کرد: به خانوادهها و مدیران توصیه میشود اگر قرار است کادویی برای موتورسواران دوست، آشنا و همکار تهیه کنید به بهانههای مختلف به آنان کلاه ایمنی هدیه بدهید.