مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدیران مدارس راهبران آموزشی و تربیتی هستید و بکارگیری اندیشه، تدبیر و خردورزی همه اجزا و ارکان مدرسه، موفقیت در امور را دوچندان خواهد کرد.

بروشکی   نشست هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش با مدیران مدارس متوسطه زاهدان با هدف گفتگوی دوسویه و بهره گیری از ایده ها، اندیشه ها و نظرات مدیران در راستای بهبود شرایط موجود و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی برگزار شد. 

بروشکی  همچنین از مدیران مدارس به عنوان راهبران حقیقی آموزشی و تربیتی یاد کرد و اظهار داشت: مادامیکه از اندیشه و تدبیر و خردورزی همه اجزا و ارکان مدرسه در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف بهره‌گیری کنید موفقیت در امور دوچندان خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت ارکان مدرسه همچون شورای معلمان، شورای مدرسه، شورای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر اجزای فعال در فضای مدرسه، بیان کرد: همه این تشکیلات و ارکان پیش بینی شده در آیین نامه اجرایی مدرسه در حقیقت ظرفیت و بستری برای تحقق اهداف و تسهیل کننده جریان آموزش و پرورش بوده و خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بحث و تبادل نظر با همکاران و دعوت آنان به گفتگو و مشارکت در امور مختلف ضمن ایجاد حس همدلی و هم افزايي، می تواند زمینه احساس مسئولیت بیش از پیش را در بین آنان در پی داشته باشد.
بروشکی ادامه داد: آنچه در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می افتد بسته به نگاه و اندیشه معلم و مدیر در فضای مدرسه دارد که تحول و تغییر رو به جلو را رقم می زند و در مسیر خواستن و بودن برای تعالی دانش آموزان گام بر می دارد.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت دانش آموزان در امور و برنامه‌های جاری مدرسه را مهم قلمداد کرده و از توانمندی های گوناگون آنان در فعالیت‌های مختلف بهره‌گیری کنید؛ چرا که دانش آموزان دارای ظرفیت های پیدا و پنهانی هستند که می توانند کمک یار و مشاور شما در مجموعه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از آنجایی که جامعه مخاطب و هدف دستگاه تعلیم و تربیت، گسترده و از طیف های مختلف جامعه بوده و به نوعی خانواده و اولیا دانش آموزان در جایگاه های متفاوت در ارتباط با فرآیند تحصیل علم و دانش فرزندان خود هستند؛ بر ضرورت ارتباط گیری و تعامل مدیران مدارس با مجموعه های برون سازمانی با هدف رفع نواقص و چالش‌های پیش رو تاکید کرد.
بروشکی با اشاره به اولویت توانمندسازی معلمان گفت: بر اساس پیگیری صورت گرفته و بر اساس توافق بعمل آمده در طرحی بنام احسان دانش، با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی مقرر گردیده دانش آموزان در ۵ هزار کلاس درس آموزش های درسی غیرحضوری را دریافت نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار