قطعنامه پایانی راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین در هرمزگان

قطعنامه پایانی راهپیمایی مردم هرمزگان در حمایت از مقاومت فلسطین و عملیات غرورآفرین مبارزان فلسطینی در ۶ بند قرائت شد.

 در بخش اول این قطعنامه آمده است: عملیات معجزه‌گون و شگفت‌انگیز گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رساند و موجب بهت و حیرت جهانیان و ترس و وحشت اردوگاه استکبار شد.

در بخشی دیگر از این قطعنامه آمده: اسرائیل رفتنی است و عملیات کوبنده مبارزان فلسطینی در یوم‌الله پانزدهم مهر اولین گام برای فرو ریختن بنیان‌های سست این رژیم منحوس است و به آمریکا هشدار می‌دهیم بیش از این برای حفظ و حیات رو به اضمحلال این رژیم تلاش نکند.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور از طریق رایزنی و برقراری ارتباط با سران کشور‌های اسلامی، راهکار‌های حمایت از مردم مظلوم غزه در حوز‌های مختلف را بررسی کند.

همچنین دستگاه دیپلماسی کشور با فعال سازی دیپلماسی عمومی و برقراری ارتباط با گروه‌های اسلامی و شخصیت‌های موثر سیاسی و علمی- فرهنگی و همچنین موحدان و آزادی‌خواهان جهان، با تبیین جنایات ددمنشانه ۷۵ساله رژیم صهیونیستی و محکوم کردن اقدامات ضدبشری این رژیم خواستار جلوگیری و ممانعت از هرگونه تعرض به غزه شوند.

در بخشی دیگر از این قطعنامه آمده است؛ صحنه امروز فلسطین و غزه مظلوم یک امتحان تاریخی برای تمام جهانیان بویژه سران کشور‌های اسلامی است لذا باید با قطع منابع انرژی و مراودات اقتصادی و تحریم همه جانبه با وادارکردن آن از ادامه کشتار انسان‌ها بویژه کودکان، در پایان بخشیدن به حیات ننگین این جرثومه فساد تسریع کرد.

تمام گروه‌های اسلامی در لبنان، مصر، عراق و دیگر کشور‌های اسلامی با آمادگی کامل برای هرگونه حمایت از مردم غزه، با فضاسازی مناسب خواستار حمایت‌های مردم و سران کشور‌های اسلامی و کشور متبوع خود شوند.

در بخش پایانی این قطعنامه آمده است؛ باتوجه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و محاصره کامل باریکه غزه، ضروری است هلال احمر جمهوری اسلامی با هماهنگی دستگا‌های مسئول و انجام رایزنی با مجامع بین‌المللی، اقدامات لازم برای کمک، حمایت و مداوای مجروحان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را فراهم نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار