آماده سازی زیرساخت‌های عظیمیه به زودی آغاز می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احتمالا تا پایان ماه آینده پیمانکار زمین‌های عظیمیه جهت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز انتخاب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می‌شود.

سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: نهضت ملی مسکن پروژه بسیار سنگینی است که زمان زیادی را صرف آن می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود از باقی فعالیت‌ها تاحدودی عقب بمانیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که اخیرا با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه با حضور معاون عمرانی استانداری قزوین داشتیم پروژه‌های بلوار شهید انصاری و زمین‌های هفت سنگان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین به برگزاری نشست‌های تخصصی و بررسی روش‌های عملی نیاز دارد که تاکنون انجام نشده و در حد حرف باقی مانده است.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه و در جهت زیباسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر که از مهمترین نقاط استان برای ورود مسافران ورانندگان، آمادگی همکاری با شهرداری هستیم.

هاشمی برخی محدودیت‌های قانونی را در کند شدن روند اجرای پروژه‌ها موثر ندانست و خاطرنشان کرد: احتمالا تا پایان ماه آینده پیمانکار زمین‌های عظیمیه جهت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز انتخاب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: در خصوص طرح جوانی جمعیت در استان قزوین با کمبود زمین مواجه هستیم. طی ۳ سال اخیر ۳پروژه سنگین به وزارت راه و شهرسازی اعم از نهضت ملی، اهدای زمین به خانواده‌های ۳ فرزندی و خانواده‌های چهار فرزندی واگذار شد. در این زمینه استان قزوین با مشکلاتی روبرو است که راهکار آن شهرک سازی و افزایش محدوده است.

هاشمی گفت: تعدادی از روستا‌ها به عنوان مناطق مورد نظر اجرای طرح جوانی جمعیت انتخاب شده اند و برنامه ریزی مناسب برای تامین زیرساخت‌ها صورت گرفته است. روستا‌های نجم آباد، رشتقون و امین آباد برای جوانی جمعیت و روستای فارسیان احتمالا برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار