گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان حامی فلسطین به استفاده از گاز اشک‌آور روی آورده است.

رسانه‌ها می‌گویند پلیس فرانسه برای در هم شکستن تجمع هواداران فلسطین در پایتخت این کشور به استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش متوسل شده است. 

به گزارش رویترز، فرانسه امروز اعلام کرد هرگونه تجمع حامیان فلسطین در این کشور ممنوع است. وزیر کشور فرانسه مدعی شده چنین تجمعاتی «احتمالا باعث ایجاد اخلال در نظم عمومی می‌شود». 

با وجود این ممنوعیت، صد‌ها تظاهرکننده حامی فلسطین در گروه‌های جداگانه در پاریس تجمع کردند که پلیس تلاش کرد از ادغام آن‌ها جلوگیری کند. تظاهرکنندگان شعار «اسرائیل قاتل» و «مکرون همدست» سر دادند که اشاره به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص عملیات طوفان الاقصی دارد. وی روز یکشنبه حملات حماس را محکوم کرده و با رژیم صهیونیستی ابراز همبستگی کرده بود. 

اوایل این هفته، حماس خواستار تظاهرات مردم برای حمایت از فلسطینیان شد. با این حال، تظاهرات هواداران فلسطین در کشور‌های اروپایی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلفی مواجه شده است که نگرانی‌ها در خصوص آزادی بیان را افزایش می‌دهد. در مقابل، هیچ محدودیت یا ممنوعیتی برای تظاهرات طرفداران رژیم صهیونیستی وجود ندارد و مقامات دولتی اروپایی فعالانه در راهپیمایی‌ها شرکت کرده و حمایت خود را به وضوح اعلام می‌کنند. آلمان برگزاری راهپیمایی هواداران فلسطین را مجاز ندانسته و هلند نیز گفته است تظاهرات در صورت برگزاری با مداخله مواجه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
درود بر مردم مظلوم فلسطین.
مرگ بر دولت های خائن و جعلی اروپا از جمله فرانسه.
آخرین اخبار