رئیس جمهور گفت:یکی از برنامه‌های ما در دولت، فعال کردن واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در دیدار با مردم شیراز که در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: از روح بلند حضرت احمد بن موسی (ع) و ارواح شهدا انجام خدمات به مردم وفادرار مدد می‌گیرم.

او ادامه داد: مردم فارس، اهل علم و فرهنگ، ادب و هنر، پرتلاش و سخت کوش هستند و مردمانی دارد که در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را خوب پس داده و نشان داده اثر گذار در عرصه‌های مختلف هستند، همچنین نشان دادند مردمی مقاوم با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: فارس، استان مفاخر، علما و اندیشمندان، چون میرزای شیرازی است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تیمی برای بررسی نیاز‌ها و مطالبات مردم پیش از سفر به این استان اعزام شدند.

او آب شرب و کشاورزی را از مهمترین خواسته‌های مردم فارس عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، صبح فردا خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز به بهره برداری می‌رسد و خط سوم به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور همچنین به احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل نیز اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در دولت، فعال کردن واحد‌های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی است. در این راستا ۵ هزار واحد نیمه تعطیل و راکد احیا شده است.

رئیسی اعلام کرد: برای کارخانه قند ممسنی، آزمایش مرودشت و ... در استان فارس نیز برنامه ریزی شده تا به مدار تولید بازگردند.

او به مسئله اشتغال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش انجام شده در فارس موجب ایجاد ٧٧ هزار فرصت شغلی شده است و آمار بیماری در این استان به ٧ درصد رسیده که این خود یک رکورد است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه اشتغال مسئله بسیار مهم و محوری است، اظهار کرد: امروز در ۲۳ استان کشور دیگر مشکل بیکاری حاد نداریم و به ۵ و ۶ درصد رسیده و فضای کار و تلاش در صنایع مثال زدنی است، اما همواره برای اشتغال به ویژه قشر تحصیل کرده  باید تلاش شود.

رئیسی با یادآور این موضوع که ایجاد یک میلیون شغل سالانه یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بوده که از آن عقب نشینی نکرده‌ایم، افزود: تلاش شده تا در همه عرصه‌ها با همت و دست توانمند مردم، گام‌های مهمی برداریم.

او همچنین پیگیری مسکن را وظیفه قانونی دولت دانست و گفت: با تلاش استاندار و مدیران راه و شهرسازی این استان، ١٠ هزار مسکن در همین سفر تحویل متقاضیان خواهد شد و هم برای کسانی که آمادگی ساخت دارند، ۳۰ هزار واحد زمین تقدیم می‌شود.

به گفته رئیس جمهور، استان فارس در تامین زمین، پیشرو است.

رئیسی با تصریح بر این نکته که آنقدر سفر استانی می‌روم تا مشکلات حل شود، مجددا تاکید کرد: مسکن، دغدغه دولت است و بنده خود روزانه پیگیر مسائل مسکن در تمام استان‌های کشور هستم؛ بنابراین جوانان بدانند که تلاش می‌کنیم تا وعده‌هایمان عملی شود و اگر به هر دلیلی توفیق پیدا نکردیم، شهامت داریم که دلیل آن را اعلام کنیم.

او تصریح کرد: دولت سیزدهم، صادق‌الوعد و شفاف است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در استان گردشگری، راه‌های مواصلاتی بسیار اهمیت دارند، گفت: امروز آزادراه شیراز-اصفهان به بهره‌برداری رسید و در آینده تداوم آن تا استان بوشهر رقم خواهد خورد.

رئیسی عنوان کرد: توسعه راه‌های مواصلاتی، خطوط ریلی و ... نیز در فارس در دستور کار قرار دارد.

او تصریح کرد: توجه به فرهنگ و هویت و اصالت این استان نیز در کنار مسائل اقتصادی مدنظر ما قرار دارد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: تلاش دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری این بود که در فارس انحرافاتی ایجاد کند، اما مردم دلداده احمد بن موسی (ع) ایستادگی کردند و عصبانیت دشمن موجب اعزام ماموران خود برای ترور و وحشت بین زائران این حرم مطمر شد. امروز هم همان‌ها جنایت علیه بشریت می‌کنند و کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

رئیسی با تصریح بر این موضوع که نوای پسا صهیونیستی از مناره‌های مسجد الاقصی و نابودی رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد، گفت: سراشیبی تند و بی بازگشت این رژیم غاصب کاملا با کشتار نسبت به مردم بی دفاع غزه احساس می‌شود و این نشانه استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی است.

او در خاتمه بیان کرد: حضور امروز مردم عزیز استان فارس، موجب شرمندگی و مضاعف شدن مسئولیت بنده و خدمتگزاران مردم خواهد شد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
به برکت وجود اسنپ و تپسی همه راننده شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
بیکاری حاد نداریم؟
بیکاری = رونق اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
پرسنل سازمان همیاری زنجان نزدیک به یازده ماه است از آذر۱۴۰۱ که حقوقشان و معوقات آنها پرداخت نشده. استاندار و معاونین ایشان از برنامه ریزی و اقدام برای پرداخت حقوق ۴۰ نفر کارکنان سازمان همیاری زنجان که از زیرمجموعه های استانداری زنجان محسوب میشود ، عاجزند و هیچ یک از مسولین به فکرچاره ای برای خانواده های این کارکنان و کارگران نیست.
گناه ما کارگران و پرسنل چیست؟ بخاطر خدا و امام حسین سازمان همیاری زنجان را در این وضعیت گرانی و تورم معیشت دریابید.همه این عزیزان گرفتار و مقروض بانکها و بدهکار مردم و در پرداخت کرایه خانه و هزینه های درمانی و مخارج تحصیل فرزندان و تامین مایحتاج اولیه زندگی ناتوان مانده اند.این خانواده های نجیب و فهیم و مسلمان را دریابید.خدایی هست و آخرتی هست. به قرآن زندگی تمام این خانواده ها نابودشده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
برنامه دولت فعال کردن واحد‌های تولیدی است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به شهرک های صنعتی خصوصی برق نمیدید یا با کلی زور با قیمت وحشتناک !!!!!!! اینجوری حمایت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
آخی میشه بفرمایید دقیقا چند میلیون شغل ایجاد فرمودید؟
رو هوا باشه خب منم میگم دیشب مریخ بودم تازه برگشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
برای کسانی که با پارتی بازی مستقیم خودش استخدام کرده و معاون رئیس جمهورشون کرده دروغ نگفته مشکل اونا را برطرف کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تو عمل نشون بدید حرف و آمار باد هواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
مَا شَاءَ ٱللَّٰهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۴۱ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
البته این آمارها فقط تو کاغذه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
عین وجودیت خودت
Italy
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
فقط بازی با کلمات یاد گرفتن..بیکاری داریم ولی حاد نیست..یعنی چی دقیقا؟؟؟؟؟ رئیس‌جمهور تو دیواره قشنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
من بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
الان ۲۳استان کشورجوانان اشتغال دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
رییس جمهور دل ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
مخصوصا دلهایی که درد دارند.
آخرین اخبار