فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبیاری تجمیعی دشت شهرویران این شهرستان اختصاص یافت.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری تجمیعی دشت شهرویران مهاباد گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دشت شهرویران مهاباد در حال انجام بوده که پروژه ایستگاه کوسه کهریزه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه به تکمیل این پروژه اختصاص یافت، افزود: پروژه کوسه کهریز از سال ۱۳۹۶ آغاز شده که با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: با تکمیل این پروژه ۳۱۳ هکتار از اراضی این منطقه تحت پوشش طرح آبیاری تجمیعی قرار گرفته و ۲۷۶ بهره بردار از آن استفاده خواهند کرد.

عباسی بیان کرد: فاز نخست پروژه‌های آبیاری بخش دریاس به مساحت ۵۸۵ هتکار با ۱۰۰ درصد، فاز دوم به مساحت ۷۸ هتکار با ۷۰ درصد و فاز سوم آن هم به مساحت ۶۳ هکتار با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام و تمکیل شدن است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه‌های آبیاری افزود: مشکلات بهره بردار و نگهداری از تاسیسات در راستای مدیریت ایستگاه‌های آبیاری با تشکیل جلسه با حضور ادارات کل از جمله امور آب و جهادکشاورزی در اسرع وقت بررسی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.