فرماندار ویژه مهاباد گفت: مطالبات و دغدغه‌های تشکل‌های کشاورزی در جلسات حضوری احصا و نسبت به رفع و پیگیری آن‌ها اقدام خواهد شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه تشکل‌های بخش کشاورزی که در سالن جلسات اداره جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: برای جلوگیری از هدر رفت بیت المال و سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش آبیاری تحت فشار هماهنگی‌های لازم برای تعیین بهره بردار در دستور کار قرار دارد.

ی اضافه کرد: همچنین این جلسات با حضور مسئولان استانی در راستای هم افزایی و تعامل بیشتر بین کشاورزان و مقام‌های استانی برگزار خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه دولت قیمت تضمینی مناسبی محصولات کشاورزی را در نظر گرفته است، افزود: امسال باتوجه به تولید و تحویل قابل توجه محصول گندم پرداخت مطالبات کشاورزان به مانند سال‌های گذشته با تاخیر روبه رو شده که با برنامه ریزی انجام شده طی روز‌های آینده همه مطالبات گندم کاران پرداخت خواهد شد.

وی ضمن حمایت از فعالیت‌های زنبورداران نیز گفت: استفاده از سموم نامرغوب و خسارت به زنبورداران قابل قبول نیست و این دغدغه آنان نیز قابل پیگیری و رفع است.

مقام عالی شهرستان از برگزاری جشنواره سیب در مهاباد خبر داد و گفت: این همایش با هدف معرفی محصول سیب و ظرفیت‌های باغی شهرستان برپا خواهد شد.

وی با اشاره به تامین حق آبه بخش کشاورزی گفت: امسال میزان آب ذخیره پشت سد به خوبی مدیریت شده و رهاسازی برای آبیاری کشت پاییز نیز به موقع انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد تامین سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات را یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت به کشاورزان موجود است که به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.