مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: ۱۹۳ هزار نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی شده اند که این تعداد ۳۵ درصد جامعه هدف در این استان را شامل می‌شود.

سیروس محمودیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در استان بیش از ۵۵۰ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و اگر رشد جمعیت را لحاظ کنیم، این مقدار به بیش از ۷۰۰ هزار نفر هم رسیده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون از مجموع اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی حدود یک سوم آنان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی اعضا ۴۰.۵ سال است که هم سهم بانوان پایین و هم میانگین سن اعضا بسیار بالا است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: با تدبیر دولت سیزدهم قرار است یک میلیون نفر در کشور که فاقد بیمه هستند، به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند، که از این تعداد، ۴۳ هزار نفر سهم آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: در بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، ارومیه با پنج هزار و ۷۰۰ نفر و خوی با سه هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده جدید در جایگاه اول و دوم قرار دارند و میاندوآب بوکان و مهاباد نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.