معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه گفت : در بیش از ۲۰۰ نقطه شهر کرمانشاه آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب می‌شود و باید برای این امر تمهیداتی اندیشیده شود.

سعید ستوده معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه در اغلب شهر‌های استان کرمانشاه شبکه جمع‌آوری آب سطحی را نداریم، گفت : هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب از مشکلات موجود است، زیرا پس‌زدگی آب باران آغشته به فاضلاب، موجب ورود اجسامی به شبکه می‌شود و خسارت فراوانی را به تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری وارد می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه با بیان اینکه شبکه فاضلاب برای آب‌های سطحی طراحی نشده، افزود: این مسئله مشکلات و خسارات بسیاری را بر شبکه فاضلاب تحمیل می‌کند و علاوه بر این سبب می‌شود هنگام بارندگی شدید در برخی از مناطق که شیب خطوط کم است آب و فاضلاب به منازل مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی‌ها است، گفت: با توجه به آیین‌نامه‌های نظام مهندسی و شهرسازی ورود هرگونه آب‌های سطحی به داخل منهول‌های آب و فاضلاب ممنوع بوده، زیرا علت اصلی پس‌زدگی منهول‌ها همین ورود آب‌های سطحی است.

ستوده تصریح کرد: در فصل بهار و تابستان که بارندگی نداریم، نقاطی را که آب‌های سطحی در آن جمع می‌شوند، شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: در بیش از ۲۰۰ نقطه شهر کرمانشاه آب‌های سطحی وارد شبکه فاضلاب می‌شود و باید برای این امر تمهیداتی اندیشیده شود.

ستوده از آمادگی ۳۰ اکیپ اتفاقاتی و امدادی این شرکت برای ارائه خدمات به مردم در بخش آب و فاضلاب در سطح شهر خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه توسط این تیم به‌منظور مقابله با ورود جریان سیلاب به تأسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی و نیز شبکه‌های فاضلاب وجلوگیری از پس زدن فاضلاب به منازل مشترکان انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در طول سال در زمینه نگهداری و تعمیرات انجام می‌شود، گفت: تابستان امسال بیش از سه میلیارد تومان به‌منظور تعمیر، بازسازی و نوسازی تجهیزات آبفا هزینه شده که عمده تجهیزات شامل تانکر‌های شستشوی شبکه، پمپ‌های لجن‌کش، پمپ‌های اس‌پی هستند و همچنین برای خرید یک دستگاه واترجت برنامه‌ریزی شده است.

وی شرکت آب و فاضلاب را شرکت خدمات‌رسان و خدمتگزار مردم معرفی و اذعان کرد: هرگونه حادثه یا مشکل مربوط به آب و فاضلاب را به سامانه شبانه‌روزی ۱۲۲ اطلاع داده تا همکاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام کنند .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.