پنجمین لیگ کتابخوان شهرستان شاهرود به پایان رسید و برترین‌ها با حضور گروه‌های کتابخوان دوره اول متوسطه دخترانه مشخص و تجلیل شدند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود  گفت: مرحله پایانی این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۸ گروه سه نفره از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول سال‌های هفتم و هشتم برگزار شد.

سید ابراهیم موسوی ابراز کرد: مرحله نخست کتاب «قلب‌های نارنجی» اثر مینو کریم‌زاده موضوع رقابت دانش آموزان بود.

وی با بیان اینکه تهیه پویش (فیلم کوتاه معرفی کتاب)، نقاشی و بازنویسی فصل آخر رمان «فصل پنجم سکوت» اثر محمدرضا بایرامی، با خلاقیت ذهنی دانش آموزان مرحله دوم این دوره از مسابقه کتابخوانی بود، ادامه داد: مرحله سوم مسابقه تهیه پویش (فیلم کوتاه معرفی کتاب)، نقاشی از کتاب رمان «من ضامن» و «غروب خورشید در سامرا» نیز برگزار شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود بیان کرد: دانش آموزان در مرحله چهارم از کتاب «نادانی دشمن ما» با تهیه پادکست و نقاشی با هم رقابت کردند که چهار گروه از ۱۸ گروه شرکت کننده برگزیده شدند.

وی تاکید کرد: برگزاری این لیگ با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در گروه سنی نوجوانان در چهار مرحله توسط کارشناسان و کتابداران برنامه‌ریزی شده بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز در این آیین گفت: کتابخوانی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ریشه دارد.

علی‌اصغر رضایی افزود: دانش آموزان دختر با آینده روشن به عنوان مادران فردا و تربیت کنندگان نسلی نو با مطالعه نقش موثری در افزایش دانش، اطلاعات و آگاهی بخشی در جامعه بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.