توزیع سهمیه‌ای شیرخشک راه مهم مقابله با کمبود آن در مشهد است

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع سهمیه‌ای شیرخشک راه مهم مقابله با کمبود آن در مناطق مختلف زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی است و جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها را می‌گیرد.

علی روح بخش سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل اختلاف قیمت زیاد شیرخشک با کشور‌های همسایه، برخی‌ها با خروج این داروی استراتژیک از کشور، موجب اختلال در توزیع آن شده اند.

او افزود: توزیع سهمیه‌ای شیرخشک موجب توزیع عادلانه آن در بین متقاضیان می‌شود و جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها را می‌گیرد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از این رو به منظور توزیع عادلانه شیرخشک، از ۲۰ مهرماه جاری این دارو براساس کد ملی کودکان زیر ۲ سال در سامانه TTAC، در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

روح بخش بیان کرد: این طرح شامل همه شیرخشک‌ها با نشان تولید داخل از طریق کد ملی کودکان و ماهانه هشت قوطی به ازای هر کودک خواهد بود که بر اساس این سامانه متصل به اداره ثبت احوال انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه علل‌های مختلف کمبود شیرخشک در سطح عرضه و توزیع مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از علت‌های مهم کمبود‌های شیرخشک، خروجی برخی داروخانه‌ها بوده است که با انجام این طرح این معضل نیز برطرف خواهد شد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خانواده از ذخیره سازی شیرخشک اجتناب کنند، تاکید کرد: این طرح اقدام موثری در کاهش نگرانی خانواده‌ها و جلوگیری از قاچاق شیرخشک خواهد بود و مشکل این حوزه رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار