مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: برای فعال سازی واحدهای معدنی، فردا بزرگترین مزایده عمومی محدوده های اکتشافی و‌ معدنی استان آغاز می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: سازمان صمت استان در نیم سال دوم سال جاری ۲۹۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی، راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی کرده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی که در تاریخ استان بی سابقه است به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

عبدالحمید سرتیپی گفت: این مزایده بزرگترین مزایده استان می‌باشد که ۹۸ محدوده اکتشافی، ۱۰۹ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۴ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۴ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهند شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان می‌بایستی در سامانه اکترونیکی دولت (ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نمام نمایند.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی زمان بازگشایی پاکت های مزایده دوشنبه ۱۵ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح اعلام کرد.

به گفته مدیرکل صمت استان با برگزاری دو مزایده از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون ۱۰۷ معدن راکد در استان آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته اند .

سرتیپی می گوید: از ۸۰۰ معدن استان، ۵۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری است و استان آذربایجان غربی با وجود ۵۲ ماده معدنی کشف شده قطب معادن ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.