بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۹۰ برنامه بازرسی ، ۱۴۵ متهم در دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شدند.

 رحیمی بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰ برنامه بازرسی در سطح دستگاه‌های اداری و دولتی استان انجام شد که منجر به شناسایی ۱۴۵ متهم و ارجاع آن‌ها به دستگاه قضایی شد.

او افزود: بالاترین اتهام کیفری محکومیت دو سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، اخراج از دستگاه، محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس مدیریتی، تنزل دو گروه به مدت دو سال و محکومیت بازنشستگی با تقلیل دو گروه اداری از جمله این تخلفات بوده است.

رحیمی، تصریح کرد: نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون دو وظیفه مهم این سازمان است.

بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع هر نهاد یا موسسه‌ای تمام یا بخشی از بودجه آن دولتی است یا دولت به نحوی بر عملکرد آن نهاد یا موسسه نظارت دارد مشمول نظارت و بازرسی‌های سازمان بازرسی کل کشور و استان‌ها خواهد بود.

او با بیان اینکه بازرسی‌ها به سه طریق برنامه‌ای، موردی و فوق‌العاده برگزار می‌شود، گفت: امسال ۲۴ مورد بازرسی برنامه‌ای و ۵۵ برنامه موردی در استان هدف‌گذاری و تاکنون یک برنامه فوق‌العاده اجرا شده است.

رحیمی عنوان کرد: ۱۹ هکتار از اراضی ملی استان در یکی از شهرستان‌های استان با دخالت بازرسی از واگذاری غیرقانونی آن جلوگیری شد، همچنین وصول ۳۰ میلیارد تومان حقوق معادن، افزایش وصول هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مالیات در استان و اصلاح آب‌بهای چاه‌های کشاورزی از دیگر نتایج فعالیت‌های بازرسی کل استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.