مشکلات مالیاتی و بانکی، برای مجوز‌های صادره خارج از «درگاه ملی مجوزها»

مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد: مجوز‌هایی که از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها صادر نشده باشند، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

با گذشت شش ماه از صدور پروانه‌های کسب الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوز‌ها و به صورت حضوری اقدام به ثبتنام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوز‌ها می کنند، اقدامی که خلاف قوانین جدید است.

براساس اطالعیه صادره از سوی مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محسط کسبوکار، از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب، صرفا فایل الکترونیکی شناسه یکتاست و پروانه کسب‌هایی که از ۱۴۰۲ به بعد، خارج از درگاه ملی مجوز‌ها صادرشده و در بانک اطالعات کسب وکار‌ها ir.mojavez.qr، ثبت نشده باشند، ازنظر دولت، اعتبار قانونی ندارند و صاحبان آن‌ها دچار مشکالت مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

تاکید می شود همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز، ازجمله "پروانه کسب" صرفا باید از درگاه ملی مجوز‌ها و بصورت غیرحضوری انجام شود و هر نوع مجوز و پروانه فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir از نظر دولت مجوز محسوب نمی شود.

الزم به یادآوریست فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا، بصورت رایگان و کامال غیرحضوری در درگاه ملی مجوز‌ها آغاز شده و به حکم قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا) مجوز الکترونیکی تبدیل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار