فرمانده انتظامی کنگاور از دستگیری ۱۲ تبعه خارجی غیرمجاز در استان کرمانشاه خبر داد.

فرمانده انتظامی کنگاور از دستگیری ۱۲ تبعه خارجی غیرمجاز اهل کشور افغانستان در این شهرستان شرقی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: برخی واحدهای صنفی بدون توجه به قوانین و مقررات از اتباع غیرایرانی به عنوان کارگر موقت یا دائم استفاده می‌کنند. 

حق‌جویان اظهار کرد: در طرحی که توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان اجرا شد تعداد ۱۲ نفر از اتباع غیرمجاز افغانستانی که در روستاهای اطراف کنگاور در چندین واحد تجاری بصورت غیرقانونی مشغول به کار بودند، دستگیر و از کنگاور خارج شدند.

وی افزود: همچنین برای متصدیان واحدهای متخلف که این افراد را به‌کارگیری کرده بودند جهت اعمال قانون پرونده‌ای تشکیل شد.

حق‌جویان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون چندین طرح ضربتی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان و دیگر یگان‌های انتظامی نسبت به جمع‌اوری اتباع غیرمجاز اقدام شده، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع افغانستانی در کنگاور که بصورت غیرقانونی در واحدهای تجاری اطراف کنگاور مشغول به کار بودند دستگیر و از کشور خارج شدند.

وی با بیان اینکه برخی از کارفرمایان بدون توجه به قانون اقدام به کارگیری اتباع خارجی می کنند، گفت: این اقدام کاملا خلاف و غیرقانونی است و با کارفرمایان متخلف براساس قانون برخورد می کنیم.

حق‌جویان تصریح کرد: این اتباع به منظور کار در بخش های کشاورزی، دامداری و ساخت و ساز به شهرستان کنگاور آمده بودند و هیچ مجوزی برای فعالیت نداشتند.

فرمانده انتظامی کنگاور به پیمانکارانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز می کنند هشدار داد و گفت: این پیمانکاران برای فرار از پرداخت حق بیمه و مالیات و کسب سود و پرداخت دستمزد پایین اقدام به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز می کنند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.