مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل برداشت چغندر قند در این شهرستان گفت : امسال پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۸۰ هزار تن از این محصول برداشت و تحویل کارخانه‌های قند شود.

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه کاهش سطح زیر کشت در راستای رعایت الگوی مصرف در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است گفت : در همین راستا به دلیل کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی گذشته این میزان تولید در مقایسه با سال قبل از آن حدود سه هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافته است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته در مجموع چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت چغندر (بهاره) رفت که این میزان در مقایسه با پارسال ۱۳۳ هکتار کاهش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه میانگین برداشت چغندر از هر هکتار را در این شهرستان ۷۰ تن اعلام کرد و یادآور شد: محصول چغندر تولیدی در این شهرستان تحویل کارخانه‌های قند بیستون و اسلام آباد غرب، خاورمیانه، شهرکرد، قزوین، نقش جهان و اهواز داده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه ۳۵ درصد چغندر تولیدی در استان کرمانشاه در این شهرستان تولید می‌شود یادآور شد: در سال زراعی گذشته در این استان ۱۲ هزار و ۲۳۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت چغندر قند بهاره رفت که چهار هزار هکتار آن در شهرستان کرمانشاه بوده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از مجموع این میزان اراضی زیر کشت چغندر قند بهاره بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود که در مقایسه با پارسال بیش از ۲۰۰ هزار تن کاهش نشان می‌دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.