مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۸ پرونده تخلف زیست محیطی برای ۱۲۷ متخلف در استان صادر شده است.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۸ پرونده تخلف زیست محیطی در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده و برای طی کردن روند قانونی به مراجع قضایی ارسال شده که در این خصوص ۱۲۷ متخلف دستگیر و ۱۵ قبضه اسلحه شکاری نیز ضبط شده است.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی توسط تیم کارشناسی یگان حفاظت افزود: ۱۱ مورد تخلف زیست محیطی در فضای مجازی که بیشتر مربوط به فروش غیرمجاز حیات وحش بوده است، شناسایی شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهند ادامه داد: در همین مدت، عملیات اطفای حریق در ۸.۵ هکتار از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور به موقع مأموران یگان حفاظت محیط زیست، عوامل آتش نشانی و با همکاری نیرو‌های انتظامی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس را از راهکار‌های اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش تخلفات در این زمینه دانست و اضافه کرد: در این راستا طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس سراسر استان با حضور کارشناسان آموزش اداره‌های حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود که در شش ماهه نخست امسال ۵۸۰ نفرساعت در این زمینه آموزش دیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.