مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس آمارهای استخراج شده بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

سید سعید صفوی با بیان اینکه ۲ آیین رویداد گردشگری به میزبانی زنجان در تقویم رویدادهای ملی کشور ثبت شده است، گفت: این رویدادها زمینه ظهور کلکسیونی از زیبایی ها و هنرمندی زنان و مردان ایران زمین در زنجان است که سالانه شمار قابل توجهی از شهروندان را به سوی خود جذب می کند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر شناساندن استان زنجان به عنوان مقصد گردشگری، ایجاد شور و نشاط در بین مردم و رونق اقتصاد گردشگری است، اظهار کرد: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف گردشگری در زنجان، این شهر را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در شانزدهمین دوره جشنوراه ملی آش در ۴۰ غرفه آش های مناطق مخنلف کشور عرضه شد، افزود: در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز که همزمان با جشنواره آش ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد ۱۸۰ هنرمند در ۱۵۳ غرفه حضور یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.