مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با تاکید بر ضرورت تکمیل سریع‌تر علاج‌بخشی سد وشمگیر آق‌قلا گفت: اتمام این طرح به ۳۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ایرج حیدریان گفت: اعتبار هزینه شده ۱۲۴ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۳۱۲ میلیارد تومان است که پیشرفت ریالی طرح علاج بخشی سد وشمگیر ۲۸ درصد و پیشرفت فیزیکی طرح علاج بخشی سد وشمگیر ۳۰ درصد بوده است.

او در خصوص اقدامات انجام شده در علاج بخشی سد وشمگیر گفت: بهبود و مرمت شبکه آبیاری و زهکشی سد وشمگیر، ترفیع و تثبیت مخازن سد وشمگیر، نوسازی و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ، احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب جدید، نوسازی و علاج بخشی کامل سیستم تخلیه کننده تحتانی و احداث مخازن شماره ۴ سد وشمگیر از جمله اقداماتی است که در علاج بخشی سد وشمگیر تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به تغییر اقلیم در کشور و استان افزود: سرمایه گذاری در حوزه سد‌های استان برای کنترل سیل و تامین نیاز استان از طریق آب‌های سطحی در بخش شرب، صنعت و کشاورزی ضروری است.

گفتنی است از پیامد‌های تغییر اقلیم بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های سهمگین می‌باشد که ذخیره سازی در مخازن سد‌ها یکی از راهکار‌های مهار و تسکین سیلاب می‌باشد سیلاب به عنوان یک فرصت برای ذخیره سازی آب و مصرف آن در زمان مناسب، در بخش‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.