نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسئولان با بهره گیری از قانون، مشکلات مردم را رفع کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان گفت: در عرصه سیاسی ممکن است عده‌ای برای تأمین منافع شخصی خود، موجب فریب مسئولان شوند که طبق وعده الهی اگر تقوای الهی را رعایت کنند مسیر خدمت‌رسانی درست به مردم، به آن‌ها نشان داده خواهد شد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به واسطه تقوای الهی اهداف بسیاری از جریانات سیاسی را به درستی تشخیص می‌دادند، گفت: تامین عدالت اجتماعی و رفاه اقتصادی در جامعه تنها با وجود امنیت امکان پذیر است که با تلاش‌های همه نیرو‌های مسلح از جمله نیروی انتظامی امروز کشور ما در شرایط امنیتی بسیار بالایی قرار دارد.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر لزوم رعایت قانون برای حفظ نظم در جامعه، گفت: قانون برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و مسئولان در حکومت اسلامی هم باید با درک وظایف قانونی خود، با کمک قانون مشکلات مردم را رفع کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: مشکلات مردم باید رفع شود و مسئولان به بهانه قانون نباید مردم را معطل بگذارند، نمی‌شود مسئولان بگویند کاری غیر قانونی است و اگر هم قانونی است اعتباری برای اجرای آن وجود ندارد، اگر قانون اشکال دارد باید اصلاح شود و مردم نباید سال‌ها برای اجرای قانون معطل بمانند.

امام جمعه همدان همچنین به اهمیت نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموزان و نسل آینده و لزوم وجود فردی متعهد و متخصص در راس آموزش و پرورش استان اشاره کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست هر چه سریعتر مدیر کل آموزش و پرورش استان را معرفی کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی به برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در زمان برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان هم اشاره و گفت: ابن نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آشنا کردن دانش آموزان و نسل جوان با معارف بلند دفاع مقدس است.

 

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.