هدایتاله سلیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت یارا تجارت الکترونیک بنیان و موسس پیشخوان ملّی این سامانه بيان كرد: ملی يار در بستر مگا پلتفرم پيشخوان ملی قرارداده شده و خدمات غيرحضوری و الکترونیکی را به كاربران ارائه میكند.
او تصریح کرد: ملی یار در واقع یک دستیار آنلاین است و همه سرویسهای دولت هوشمند و حتی خدمات الکترونیکی بخش خصوصی را تحت پوشش قرار میدهد.
سلیمی همچنین هدف از راهاندازی این سامانه را تسهیل دسترسی مردم به خدمات غیرحضوری، کاهش زمان و صرفه جویی در هزینه ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه خدمات دولت محترم و حتی خدمات نهادهای خصوصی به صورت کامل در بستر اینترنت قرار گرفته است تلاش شده سامانهای طراحی شود که در آن همه سرویسهای مورد نیاز کاربران تحت پوشش قرار گرفته و هر آنچه از این خدمات نیاز دارند را بدون نیاز به داشتن تجربه یا دانش لازم دریافت کنند.
او گفت: کارشناسانی که در سامانه ملی یار حضور دارند، به صورت ۲۴ ساعته با نیازسنجی دقیق کاربران، کار را به جای کاربر پیش میبرند.
به گفته سلیمی؛ تمام خدمات مربوط به ثبت نامهای اینترنتی، خدمات وام ازدواج، وامهای فوری، خدمات مالیاتی، خدمات ثبت شرکت و بازرگانی، خدمات قضایی و انتظامی، خدمات بیمهای، خدمات خودرو، خدمات درمانی، خدمات مربوط به مجوز، اینماد و صدور پروانه کسب و کار، خدمات اتباع خارجه، خدمات سفر و اقامتگاه، خدمات پرداخت قبوض، خدمات دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، کارتخوان و ... در این سامانه تعریف شده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت یارا تجارت الکترونیک بنیان اضافه کرد: در ملی یار سرویسی تحت عنوان دستیار یا منشی آنلاین وجود دارد که به صورت ۲۴ ساعته هر نیازی را که کاربران در حوزه خدمات اینترنتی داشته باشند، تامین خواهدکرد.
سلیمی با بیان اینکه در سامانه ملی یار سرویسهای معتبر هوش مصنوعی برای انجام تحقیق و جست و جو و تولید محتوا در سه حوزه تصویری، متنی و ویدئویی قرار گرفته است، افزود: این سرویس موجب دسترسی آسان کاربران به خدمات تحریم شده بوده و میتواند تا ۸۰ درصد راندمان کاری را مشاغل این حوزه افزایش دهد.
او با تاکید بر این نکته که ملی یار، عامل و مجری کار نیست بلکه تسهیل کننده است، این سامانه را به مثابه یک کافی نت آنلاین فوق پیشرفته توصیف کرد.