سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ارج نهادن به مقام شایسته بانوان سیستانی جشنواره فرهنگی گردشگری «کی بانو» در روستای گوری شهرستان زهک برگزار شد.

محمدهادی طهرانی مقدم با اشاره به شعار این هفته مبنی بر "سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز"، گفت: جشنوار"کی بانو" با هدف ارج نهادن به مقام شایسته بانوان سیستان برگزار شده است.

وی افزود: بررسی‌های تاریخی از گذشته تا کنون با نگاه به میراث معنوی مردم منطقه سیستان به روشنی و درستی نشان داده که زنان در خطه بزرگ سیستان از جایگاه و ارزش والا و بسیار ارزنده و شایسته‌ای برخوردار بوده و هستند و این موضوع در باور ساختار‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردمان این خطه به خوبی دیده می‌شود.

طهرانی مقدم افزود: در عصر جدید نیز زنان سیستان نشان دادند در تمام عرصه‌ها نقش آفرین بوده و در دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند چرا که شیر زنان سیستانی، دلیرمردانی را به مانند شهیدان میرحسینی، دولتی مقدم، عالی و هراتی‌ها را در دامان خود پرورانده و تحویل جامعه دادند تا رشادت و ایثارشان امروز زبان زد همگان قرار گیرد.

طهرانی مقدم با بیان اینکه جشنواره کی بانو یکی از ۹۹ برنامه هفته گردشگری در استان است، گفت: در این جشنواره از بانوان موفق منطقه همچنین بانوان قهرمان کبدی کار، برترین بانوان صنایع دستی در حوزه رو دوزی‌های سنتی شامل «سیاه دوزی و خامه دوزی» و برگزیدگان جشنواره کی بانو تکریم می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم در تمام زمینه‌های مهم و تاثیرگذار از دقت و ظرافت‌ها و نکته سنجی که زنان دارند استفاده کنیم پیشرفت را در جامعه خود شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز به برگزاری مسابقه اتومبیلرانی خانوادگی در شهرستان زابل نیز اشاره کرد و افزود: این مسابقه پس از غبارروبی مزار شهدا از موزه مردم شناسی سیستان در این شهرستان آغاز و با طی مسیر ۷۲ کیلومتری با نقشه خوانی شرکت کنندگان در منطقه چاه نیمه با تقدیر از ۹ نفر از برگزیدگان در سه بخش بانوان، آقایان و ایثارگران به کار خود پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار