رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی به مناسبت هفته گردشگری در روستای ثبت جهانی کلپورگان برگزار شد.

  روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت‌زهی اظهارکرد: در پنجمین روز از هفته گردشگری جشنواره فرهنگی ورزشی با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری های سبز» در رشته چوب کشی، هفت سنگ، الک دولک، بازی روپایی با توپ، طناب زنی و ... در روستای ثبت جهانی کلپورگان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مسابقه ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، دهیار و شورای روستای ثبت جهانی کلپورگان برگزار و در پایان به قید قرعه کشی به نفرات اول تا سوم با اهدا جوایز صنایع دستی تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان در ادامه با اشاره به معرفی فرهنگ بومی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به دانش آموزان مدارس، افزود: این اقدام در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دانش آموزان با فرهنگ بومی و جاذبه‌های گردشگری برگزار شد.

وی از برنامه‌ریزی و اجرای عملیات پاکسازی و نظافت بنای تاریخی فرمانداری قدیم شهرستان سراوان در هفته گردشگری خبر داد و اظهار کرد: همزمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، فرماندار، امامان جمعه، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار