رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: امکانات اولیه زندگی را در روستا‌ها فراهم کنید تا ماندگاری جمعیت اتفاق بیافتد.

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در بررسی مشکلات روستای دولاب خضرآباد گفت: تا زمینه زیست مطلوب در روستا‌ها آماده نشود، ماندگاری جمعیت را نخواهیم داشت. 

او افزود: اگر شغل، مکان زندگی مناسب و امکانات حداقلی برای زندگی در روستا فراهم نشود، تمام تلاش‌ها شاید بی فایده باشد. عمدتا توقع داریم که روستائیان در مناطق خود ماندگار شوند در صورتی که برای زندگی و تولید اصلا شرایط و زیرساخت مناسب وجود ندارد.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ با تاکید بر اینکه باید امکانات اولیه زندگی را برای روستاییان فراهم کرد، اظهار داشت: مصوباتی که امروز در جلسه تصویب می‌شود، باید اجرایی شود و هر دستگاهی موظف به انجام آن تا پایان کار است.

او با بیان اینکه تحقق مصوبات مشمول مرور زمان نشود، افزود: همه مسئولان روستا، بخش و شهرستان و استان باید در جهت اجرایی شدن مصوبات اقدامات لازم را پیگیری کنند.

رفع مشکل آب روستای دولاب و حفر چاه آب تا یک ماه آینده توسط آبفا، رفع مشکل گاز، ایزوگام و محوطه سازی مدرسه روستا توسط آموزش و پرورش شهرستان اشکذر، اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان جهت احیای قنوات روستا توسط جهادکشاورزی، تقویب سیل بند روستا با ارائه طرح مربوطه توسط آب منطقه‌ای طی مدت یک ماه و انجام آن توسط منابع طبیعی و انجام لایروبی رودخانه‌های منطقه توسط آب منطقه‌ای طی مدت یک ماه از جمله مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.