رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ۲۴۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۷۹ فقره پرونده، خلع ید شده است.

سیدانور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال همچنین ۲۱ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل هزار و ۲۸۷ راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شد که تمام این پرونده‌ها مختومه شده و جریمه خسارت دریافت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸ فقره پرونده مربوط به قطع درختان تشکیل شده است، ادامه داد: هزار و ۶۰۰ اصله انواع درخت طی امسال‌ در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه امسال ۹۹۲ درخواست پاسخ استعلام داده شده، افزود: برای هفته منابع طبیعی هم ۱۰۰ هکتار برای کاشت بیش از ۷۰ هزار اصله نهال شناسایی و مکان یابی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۳.۳ میلیارد ریال جریمه خسارت به منابع طبیعی از متخلفان اخذ شده، گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

حسینی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.