رییس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور از ابتدای سال جاری در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

امین مهدی زاده گفت: در این مدت همچنین ۵۵۹ هزار و ۹۰۴ راس دام علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۵۵ مورد تست سل و بروسلوز گاوی و حدود هفت هزار مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک انجام شده است.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی بروجرد انجام چهار هزار و ۷۴۷ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی و شناسایی ۲۹هزار و ۵۵۶ راس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک و واکسیناسیون بروسلوز گاو و گوساله سه هزارو ۸۰۲ راس از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

مهدی‌زاده بیان کرد: واکسیناسیون بروسلوز بره در قالب ۲۰ هزار و ۸۸۹ راس و تست مشمشه اسب ۱۴۷ راس نیز در سال جاری انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مدت کار نظارت و بازرسی کشتارگاهی ۳۷ هزار و ۲۴۵ راس دام و نظارت و بازرسی ۲ میلیون و ۶۷۲ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

مهدی زاده یادآور شد: در این مدت تست هاری از ۳۰۸ قلاده سگ و واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی و بزی ۱۵۰ هزار رأس دام صورت گرفت.

وی تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان را بیش از پنج میلیون قطعه عنوان کرد و گفت: ۲۷۱ مجوز جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون برای واحدهای مرغداری در شهرستان صادر شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بروجرد با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار قطعه طیور به کشتارگاه ارسال شد، ادامه داد: ۲۶ هزارو ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده مرغ در کشتارگاه طیور و ۱۰ هزار و ۳۲۶ کیلوگرم فرآورده گوشت قرمز ضبط و معدوم شد.

مهدی زاده مقدار مواد خام آلوده و ضبطی از مراکز عرضه داخل شهرستان را سه هزارو ۵۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: سه هزارو ۶۷۵ مورد بازدید اماکن عرضه مواد خام دامی انجام و ۲۱ پرونده متخلف به مرجع قضایی ارجاع شده است.

وی تعداد گواهی بهداشتی حمل صادر شده را ۴۴۰ مورد و تعداد مراجعان به درمانگاه‌های دامپزشکی را ۸۱۵ نفر اعلام کرد.

 

برچسب ها: مرغ ، واکسینه طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.