نخستین نشست بانوان اجلاس بین المللی پیرغلامان در رشت برگزار شد.

نخستین نشست بانوان اجلاس بین المللی پیرغلامان با حضور بانوان مداح و خادمان حسینی امروز (چهارشنبه) در بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در رشت برگزار شد.

بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی شامگاه گذشته در مجتمع زیباکنار رشت گشایش یافت که به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

نیلچی زاده مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه خاک گیلان مفتخر به آغوش کشیدن پیکرهای مطهری از سلاله سادات امام موسی کاظم(ع) فرزندان و نوادگان اهل بیت (ع) است، در این مراسم گفت: مایه افتخار است که در حرم مطهر فاطمه اخری (س) از سلاله رسول خدا(ص)، دختر حضرت موسی بن‌جعفر(ع) و خواهر امام رضا (ع) میزبان بانوان هستیم.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به پرورش بانوان بی‌مثالی در گیلان چون ملا خدیجه، نخستین زن گیلانی کاتب قرآن کریم، اضافه کرد: پیشینه این استان برای پرورش خادمان اباعبدالله حسین (ع) درخشان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اظهار کرد: این استان دارای ۴۴ شهید زن، ۶۹ جانباز زن، افزون بر ۲۱ هزار همسر جانباز و سه هزار مادر و همسر شهید و افزون بر ۲۰ کودک شهید است که این مهم تنها گوشه ای از ایثار و فداکاری جامعه زنان گیلان است.

مدیحه سرایی توسط بانوان مداح، نمایش آئینی، مدیحه سرایی از اقوام‌ زبان گیلکی، عربی و ترکی و تجلیل از پنج بانوی مداح پیشکسوت اعم برنامه های نخستین اجلاس بانوان مداح کشور بود، در این اجلاس ۳۰۰ بانوی مداح از سراسر کشور حضور داشتند که از این تعداد ۱۵۰ نفر آنان از استان گیلان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.