رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با فصل مهاجرت پرندگان شکاری عملیات پایش و بازرسی از زیستگاه پرندگان و مناطق حفاظت‌شده زیستی در این شهرستان شدت یافته است.

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و فرارسیدن زمان مهاجرت پرندگان شکاری به کشور و تجربیات گذشته مبنی بر اقدام غیرقانونی برخی افراد سودجو و فرصت طلب برای زنده گیری، شکار و قاچاق گونه‌های یاد شده، گشت‌های محیط بانان در مسیر کویری منطقه بیشتر شده است.

او افزود: در این راستا زیر نظر قرار دادن افراد سابقه دار و رصد فعالیت‌های افراد با بهره‌گیری از تجارب و شیوه‌های اطلاعاتی، به کارگیری نیرو‌های زبده و فراهم نمودن وسایل و تجهیزات کافی و آماده به کار به منظور انجام عملیات‌های شتابی و تعقیب و گریز مورد تاکید است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: همچنین برقراری ارتباط با همیاران و مخبران محلی به منظور دریافت اخبار مستند و برخورد پیشگیرانه با متخلفان با ایجاد گشت‌های سیار و کنترل مبادی خروجی و ورودی مناطق بر اساس آمار و اطلاعات و کشفیات سنوات گذشته، مکاتبه با فرمانده انتظامی با هدف بیان موضوع و درخواست همکاری و کمک در شناسایی و برخورد با متخلفان با ایجاد گشت‌های مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

بسملی بیان کرد: تهیه بنر‌های حاوی اطلاعات در خصوص پرندگان شکاری و گونه هوبره، بهره گیری ار رسانه‌ها و فضای مجازی و بازتاب کشفیات صورت گرفته در رسانه‌ها و روزنامه ها، آموزش جوامع محلی و تهیه بانک اطلاعاتی متخلفان شکار پرندگان با استفاده از کشفیات صورت گرفته از دیگر این موارد است.

او تصریح کرد: شهروندان و همیاران طبیعت در صورت مشاهده شکار، زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری مراتب را از طریق شماره تماس ۰۵۱۴۴۴۴۹۳۰۳ به اداره محیط زیست سبزوار اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.