مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از تمهیدات لازم برای فر آوری و تامین بذر اصلاح شده گندم خبر داد.

سید صمد ضیائی درباره آخرین وضعیت خرید بذر تضمینی از پیمانکاران تکثیری وفرآوری بذر گندم گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از۱۴ شرکت تولید کننده بذر امسال حدود۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر گندم از ارقام آراز، آرمان وکلاته از پیمانکاران تکثیری خریداری کرده و درحال بوجاری وارسال به انبار کارگزاری‌ها جهت توزیع به کشاورزان است.

او افزود: با وجودخشکسالی شدید در سال گذشته برآورد‌ها بر این بود تولید ما به این میزان خریداری شده نرسد، اما به دلیل اقدامات به موقع کارشناسان ناظر این شرکت و راهنمایی به کشاورزان و اقدامات تخصصی انجام شده خوشبختانه این تولید به رقم قابل توجه رسیده است.

ضیائی بیان کرد: با وجود سرمای شدیدی که در زمستان سال گذشته در استان داشتیم، اما به دلیل استفاده بجا، دقیق و افزایش سطح استفاده از کود‌های شیمیایی، باعث شد گندم‌های استان مقاوم‌تر شده و حتی کیفیت گندم‌های این شرکت افزایش یابد.

او اضافه کرد: تاکنون تمامی طلب پیمانکاران تکثیری بذر این شرکت به ارزش حدود ۴۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

ضیائی ادامه داد: استفاده از بذر مناسب اهمیت بالایی در افزایش تولید محصول دارد که برای این منظور استفاده از کارخانه بوجاری بذر مدرن این شرکت می‌تواند خلوص فیزیکی بذر را تضمین نماید و بستری مناسب را از حمایت تولید داخل فراهم کند.

او افزود: هرساله قبل از شروع فرآوری بذر نیز تست کارخانه با حضور کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی انجام و کیفیت ضدعفونی بذر، میزان مصرف قارچ کش طبق دستورالعمل حفظ نباتات، تاریخ انقضا و تغییر رنگ بذور ضدعفونی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.