مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخصها به تصویب رسید.
شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانهتر شود. در گذشته پرداختهای عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونهای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، میبایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد میکند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد میکند.
وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستمهای آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سالجاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانهتر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.
شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدودههای ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص میشود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمییابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.
وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخصها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه میشود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.
فکر درآمد هستن.
در آمد شهرداری.
هرساله یه حرف جدید.
آقا چندتا کارشناس بیارین بررسی کنند موضوع رو
A
B
C
تقسیم شه
قسمت A شهری باید مرکز باشه
بیشتر سعی به پیاده محوری شه و پارک ممنوع اجرا شه
مردم تشویق به وسایل عمومی کنند
منطقه B دورتر از مرکز شهر
یک طرفه باشه
منطقه C سعی به ویلا سازی بشه
در نقطه A شهری باید همه ارگان ها و مدرسه ها بیرون بروند تا شهر به حالت عادی برگرده و مجوز ساخت مراکز خرید کمتری بدهند و برای هر منطقه شهری باید یک مرکز خرید یزرگ طراحی شه!
برهمه آشکار است که کل تهران آلوده هست وبخاطر پول این طرح برداشته نمی شود.