با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، اردوی تفریحی- فرهنگی دختران طرح یاس در یاسوج برگزار شد.

 مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد کشور در این مراسم گفت: طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) از سال ۱۳۹۹ با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد افتتاح شد و تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش در این طرح شرکت کردند.


رجبی با بیان اینکه در مرحله دوم طرح یاس، بیش از ۱۲ هزار نفر شرکت کردند اضافه کرد: در طرح ملی یاس، با بکارگیری افراد تحت پوشش کمیته امداد در خانه‌های هلال، به آن‌ها آموزش‌های امدادی ارائه می‌شود. 


وی افزود: در این طرح توانمندسازی فکری، کلامی، ارتباطی، فرهنگی و ارتقاء اغتماد نفس دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد انجام می‌شود تا این افراد به یک شخص کنشگر تبدیل شوند.


رجبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در این طرح موضوع خود امدادی و دگر امدادی را آموزش می‌دهد افزود: امسال بیش از هزار و ۴۱۰ نفر در ویژه برنامه‌های اردویی در مشهد، تهران و اصفهان شرکت کردند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: جمعیت هلال احمر استان از سال ۱۳۹۹ با این طرح همکاری می‌کند و دختران مجرد ۳۰ تا ۴۰ سال را در روستا‌های کمتر برخوردار شناسایی و مهارت‌های امدادی و دیگر امدادی را به آن‌ها آموزش می‌دهد.


فلاحی دوست افزود: تاکنون ۳۵۰ نفر در استان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و امروز هم در این دوره ۸۰ نفر شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.