مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شکایات زیادی پیرامون عدم رعایت مسائل بهداشتی در مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی استان دریافت شده است.

سید مرتضی مدنی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط بدون اشاره به آماری از شکایات بهداشتی در مدارس خراسان رضوی گفت: این موضوع نظارت بیشتر مسوولان و کارشناسان حوزه بهداشت محیط را می‌طلبد.

وی در عین حال بیان کرد: در یک سال گذشته نزدیک به چهار هزار پرونده بهداشتی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که افزون بر ۹۰ درصد آن مربوط واحد‌های کوچک بوده و سایر حوزه‌ها از جمله حوزه بهداشت بیمارستانی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از مسوولان بهداشت محیط درخواست می‌شود در طول سال تحصیلی نظارت‌های مستمر بهداشتی را از مدارس داشته باشند تا مشکلی در بحث سلامت دانش آموزان به وجود نیاید.

وی ادامه داد: باید بیش از پیش به موضوع بهداشت مدارس و همچنین آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های حوزه‌های بهداشت و سلامت در محیط‌های کار پرداخته شود تا شکایات ارجاعی در این موارد کاهش یابد.

مدنی عنوان کرد: اولویت بندی در موضوع نظارت‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و نظارت‌ها نباید صرفا بر اصناف و امکان کوچک باشد و دیگر محیط‌های عمومی نیز باید تحت نظارت ویژه‌ای قرار گیرند.

وی آگاه سازی در خصوص مزایای رعایت بهداشت در جامعه را مهم دانست و گفت: آگاه سازی منجر به حفظ سلامت جسم و روح در کل جامعه به ویژه فعالان در محیط‌های کار و اثرپذیری نقش آنان در زمان حضور در محل کار می‌شود.

مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی: شکایات بهداشتی از مدارس استان بالا است

مشهد در بازرسی‌های بهداشتی رتبه برتر کشور را دارد

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم نیز عنوان کرد: این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون با ثبت حدود ۴۰ هزار مورد ثبت بازرسی در سامانه «سامح»، (مدیریت بازرسی بهداشت محیط و کار) رتبه اول ثبت بازرسی‌ها را در کشور به ثبت رسانده است.

دکتر فرشید وفا عنوان کرد: هم اکنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۳۹۴ بازرس بهداشت محیط فعالیت می‌کنند که ۱۸۳ نفر از آنان در مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری موفق به بازدید از هفت هزار و ۵۰۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: آخرین ماموریت ویژه ماموران بهداشت در ماه‌های محرم و صفر گذشته بوده است که ۲۲۹ بازرس در ماموریت دهه اول محرم حضور داشتند و این گروه در این مدت ۶۸۴ مورد بازرسی از موکب‌ها، مساجد، ایستگاه‌های صلواتی و تکایا و هیات‌های مذهبی را به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط اظهار کرد: انتخاب شعار "آمادگی برای محافظت سلامت مردم در هر مکان و هر روز" برای سال ۲۰۲۳ از سوی فدارسیون جهانی بهداشت محیط بسیار هوشمندانه بود که اهمیت این شعار در ۶ ماهه نخست امسال در موضوعات آلودگی هوا، ریزگرد‌ها و مشکلات زیست‌محیطی و در کنار آن، حوادث و بلایای طبیعی همچون طوفان، سیل و زلزله به‌خوبی مشاهده شد.

در این همایش معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی و تعداد از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با ایراد سخنانی، پیشنهادات و دیدگاه‌های خویش در خصوص توسعه بهداشت محیط در جامعه را بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار